namibie dag 4

5 juli 2019 - Keetmanshoop, Namibië

De eerste nacht in de tent...het was koud, ijskoud...een slaapzak, een fleece deken en tegen de ochtend ook nog een donsjas er bovenop...maar we sliepen toch relatief goed. Na een uitgebreid ontbijt (voor zover een campingontbijt uitgebreid kan zijn) moeten we ons kamp opbreken. Tent opplooien gaat wonderbaarlijk vlot voor een eerste keer. Maar wat zo simpel leek - de hoes over de tent trekken- mondt al snel uit in een frustrerende bezigheid. We trekken en sleuren, proberen en proberen...ondertussen is het al lang 10.00 gepasseerd. De vriendelijke staff heeft echter begrip. Veel van de gasten zijn first timers...en daar hoort gesukkel bij. Als Rune plots opmerkt dat beide tenten niet evengroot zijn en de hoes dus waarschijnlijk ook niet, blijkt dat we al een half uur een te kleine hoes over een te grote tent proberen trekken...daarna storten we ons op de auto...we moeten en zullen een systeem vinden waardoor we niet elke keer moeten puzzelen en het lukt...vanaf nu heeft alles zijn vast plaatsje in de canopy. We checken uit en zetten koers naar Keetmanshoop. Na een rustige rit komen we omstreeks 15.30 aan bij Fest self catering, geboekt bij booking.com. Aan de poort voel ik direct nattigheid...de eigenares vraagt nogal nors wat wij komen doen? Ja wat kom je doen aan de poort van een guesthouse met een boeking van booking.com in de hand...veel gediscussieer en wat verwijten later zit er niets anders op dan weer in te stappen...geen plaats voor ons in Fest selfcatering...we worden doorgestuurd naar Bernies b&b in een ietwat louche buurt maar de eigenaar is heel vriendelijk en ontvangt ons met open armen. De b&b is volledig omheind met prikkeldraad die onder stroom staat. We zitten hier veilig...we mogen de bbq van de eigenaar gebruiken want een keuken is er niet en bellen alweer met het noodnummer want deze keer gaat de canopy niet meer vast. Morgen om 9.00 afspraak bij rassies towservice maar eerst genieten van een heerlijke nachtrust.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl