Namibie dag 2 Windhoek Gardens boutique hotel

3 juli 2019 - Windhoek, Namibië

Na een korte ( of lange, t is maar hoe je het bekijkt) nacht landen we een half uurtje vroeger dan voorzien in het ijskoude Namibie. We hadden verwacht dat het een beetje fris zou zijn, maar een paar dagen voor wij aankwamen heeft de eerste vrieskou zich aangekondigd. We zitten in het Zuidelijk halfrond wat betekent dat de seizoenen hier omgekeerd zijn. Van hartje zomer gaan we in minder dan 24 uur tijd naar putteke winter. Nu is dat putteke winter wel relatief...overdag is het aangenaam t-shirt weer, 's nachts daarentegen koelt het flink af om tegen de vroege ochtend (en laat ons om 6.00 geland zijn) tegen het vriespunt te eindigen. Na een oponthoud aan de security: meim, you need to fill out a form for each family member....please step aside...gevolgd door opnieuw in de rij aanschuiven, en de confrontatie met een al even vriendelijke collega die Rune afblaft omdat hij niet verstaat wat ze van hem wil (wij trouwens ook niet dus t ligt eerder aan haar Engels dan aan het onze vermoed ik) geraken we zonder kleerscheuren in de aankomsthal. Een hele rij chauffeurs met bordjes in de hand staat hun klanten op te wachten en al snel vinden we ook een bordje voor the Leo family.  Snel krijgen we wat praktische tips (waar koop je tmc kaart, waar haal je geld af...) waarna we helaas nog een uurtje moeten wachten op een Duits echtpaar dat met een andere vlucht arriveert. Terwijl we wachten komt boven windhoek de zon op...we werpen voor het eerst een blik op het prachtige landschap. Nadat de Duitsers zijn geland en hun Namibische dollars hebben ingeslagen,  vertrekken we naar het kantoor van safari car rentals. Onderweg kruisen we reeds het pad van kudus's baboons en springbokjes...de kinderen vinden het al helemaal waauw en de reis moet nog beginnen. Na een deskundige uitleg van een paar uur, waarbij onze onzekerheid over ons nakend avontuur omgekeerd evenredig stijgt met de temperatuur, begon de grootste uitdaging: hoe krijg je 4 valiezen, 5 campingstoelen, 5 handbagages, een watertank, vijf kussens, vijf slaapzakken en twee frigoboxen in een hillux...het antwoord helaas: niet...veel gepuzzel, gevloek en discussie later (wat laat je achter? Nee een kind was geen optie...stoelen hebben we overwogen maar gelukkig toch niet gedaan.) toch alles in de auto geduwd, de kussens onder de kinderpoepkes gestoken en weg waren ze.....na nog geen 500m eerste probleem: sterretje in de ruit...zal er zeker gezeten hebben toen we vertrokken dus maar direct gebeld en (gelukkig maar) werd het op onze fiche genoteerd als zijnde bestaande schade. In windhoek city nog slaapzakken en sat phone opgehaald waarna we snel nog even boodschappen zouden doen. Nu is "snel" in Afrika niet het juiste woord. Enerzijds omdat we er door pure stress (onze bakkie is echt wel een mastodont, je moet dan ook nog eens links gaan rijden in een stad die je niet kent)  ipv centaurusstreet centurystreet in de gps hadden ingetikt...nu kan een gps helaas geen gedachten lezen en eindigden we dus in...centurystreet. Ok, we beschouwen dit even als een gratis rondritje in een township maar echt happy werden we er niet van....Wanneer we uiteindelijk in de maruela shopping mall aankomen staan de zenuwen gespannen en dat verbetert niet als we zien hoe vol de parking staat. Gelukkig is de chauffeur zeer ervaren en slaagt hij er in de auto ergens tussen te parkeren waarna we boodschappen kunnen doen. Gezien de beperkte ruimte in de overvolle canopy wordt het boodschappenlijstje vakkundig aan de kant geschoven en wordt het improviseren. Bidons water en voorraad hout moeten zeker mee, voor de rest wordt het minimalistisch shoppen. Het is ondertussen 15.30 en om 17.00 worden we in Joe's beerhouse verwacht...Niemand heeft echter nog zin om weer de stad te doorkruisen en we besluiten op zoek te gaan naar ons hotel. Windhoek gardens is een goeie keuze, heerlijke bedden, relatief rustig gelegen en heerlijk ontbijt. Het avondeten kunnen we echter niet aanraden...een steak waarop je je tanden stukbijt en een pepersaus die bestaat uit bechamelsaus waar een peperbol op ligt...dit is niet de hoogstaande Namibische keuken die ons was beloofd. Vandaag kruipen we vroeg onder de wol want morgen begint onze roadtrip

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade